close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין למכירת דירה?

מערכת שורשיב אלול, תשעט12/09/2019

התפיסה כי מכירת דירה היא עסקת נדל"ן פשוטה, היא שגיאה חמורה שעלולה לעלות בכסף רב ובכאב ראש לא קטן.

תגיות:
על פניו, מכירת דירה נשמעת עבור מרביתנו כמשחק ילדים; הרי אם כבר חווינו בעבר את המורכבות המשפטית הכרוכה ברכישת דירה, אז מה זה לעומת מכירתה ובטח לבטח כאשר אנו מחזיקים בניסיון קודם. עם זאת, מדובר התפיסה כי מכירת דירה היא עסקת נדל"ן פשוטה, היא שגיאה חמורה שעלולה לעלות בכסף רב ובכאב ראש לא קטן.

מה עסקת מכירת דירה טומנת בחובה?
ענף הנדל"ן ידוע במורכבותו המשפטית, ובעיקר לאור חוקי מיסוי המקרקעין שעלולים להוביל לאי-הבנות ושפע של טעויות. חשוב לזכור, כי במכירת דירה, מרבית הסיכויים שנהנה משבח, קרי הפרש חיובי בין ערך הדירה אותה
קנינו לפני מספר שנים, לעומת מחירה הנוכחי.

מדינת ישראל רואה זאת כהכנסה לכל דבר ועניין, משמע כניסת כספים אותם יש למסות. עורך דין מכירת דירה אשר ילווה אתכם בתהליך, יידע כיצד לבצע הערכה מדויקת של מס השבח וזאת על-פי קריטריונים דוגמת כניסת חוק מס השבח לתוקפו. שיעור המס עומד על 25% והוא הוחל משנת 2014. עורך דין מקרקעין, יידע כיצד לבצע תחשיב שיתייחס לתקופה שטרם החלת החוק, אל מול תקופת החלתו, ובכך ייהנו לקוחותיו מפטור יחסי. אך זה לא מסתיים כאן.

בדיקות משפטיות
חשוב לציין כי מטרת-העל של עורך דין המייצג אתכם בכל עסקת מקרקעין, הינה להבטיח את ביטחונכם המלא למילוי העסקה ובתנאים המיטיבים עמכם. כך לדוגמא, לצד המיסוי, ישנם היבטים נוספים אותם עורך דינכם יסקור בהרחבה וביניהם בדיקת נסח הטאבו.
נסח הטאבו מופק במשרד לרישום מקרקעין, והוא נחשב למעין "תעודת הזהות" של הדירה. כל פרטי הדירה, גודלה, בעלים, שעבודים ועוד – הכול רשום תחתה. אם כך, למה שנזדקק לבדיקה משפטית? הרי אנו מכירים את דירתנו. טעות: עורך דין יוכל לאתר מכשולים דוגמת חריגה משטח הבנייה, דבר העלול להוביל לערך מכירתי נמוך מן המצופה. למעשה, מטרת הבדיקה היא לספק אישור ראשוני לכשירותה, ולכך שלא נופתע בזמן העסקה.

בדיקת חוזה המכר
חוזה רכישת דירה וחוזה מכירת דירה איננו שונה והוא מסתכם במסמך משפטי אחד הנקרא חוזה מכר. מסמך זה, כולל בתוכו את כלל הסעיפים עליהם מתחייבים שני הצדדים לצורך ביצוע העסקה.
ליווי משפטי על-ידי עורך דין מקרקעין, יבטיח בדיקה מקיפה של סעיפי החוזה, וזאת על בסיס היכרות העסקה, פרטיה ורצון לקוחותיו. אין מדובר בנושא עליו ניתן להקל ראש, וזכרו כי זהו גורם בעל השפעה ישירה על נכסכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה